R4, R9, dočkáme sa ?

Autor: Peter Sedlak | 31.8.2015 o 11:03 | Karma článku: 3,66 | Prečítané:  894x

Kvalitná dopravná infraštruktúra je prvým predpokladom pre príchod investorov. Pre regióny, kde sa miera evidovanej nezamestnanosti pohybuje na úrovni 20% je nevyhnutnou investíciou. 


Kvalitná dopravná infraštruktúra je prvým predpokladom pre príchod investorov. Pre regióny, kde sa miera evidovanej nezamestnanosti pohybuje na úrovni 20% je nevyhnutnou investíciou. Výstavba rýchlostnej cesty R9 pre región horného Zemplína je preto viac ako nevyhnutná. Žiaľ, situácia a kroky vlády občanov okresov Vranov nad Topľou, Svidník, či Stropkov nepotešia. Výstavba rýchlostnej cesty R9 je v nedohľadne a to sa hlavne politici pochádzajúci z okresu Vranov nad Topľou dušovali ešte za vlády Ivety Radičovej, ako osobne dohliadnu aby táto strategická investícia bola v dohľadnej dobe začatá.

Národná diaľničná spoločnosť zrušila verejnú súťaž na projekt rýchlostnej cesty R4, ešte v júni 2012, teda niekedy v čase zastavenia projektu R9 (resp. jeho nezačatia) sa začala súťaž na projektovú dokumentáciu k R4.
Už v nasledujúcom roku bol výsledok taký, že R4 sa vzďaľuje svojej realizácii na neurčito. Na východe sa teda rýchlostné cesty stavať nebudú, skôr sa opätovne začalo nahlas uvažovať o nutnosti nulteho obchvatu Bratislavy. Dôvody zastavenia si teda posúďte sami: zmenili sa okolnosti, za ktorých bola súťaž vyhlásená. Oproti plánu sa vraciame späť o vyše polrok dozadu a stojíme. Z verejne prezentovaných informácií sa dozvedáme, že R4 v okolí Hanušoviec by sa mala začať stavať v roku 2016. Aby sa tak udialo, je za potreby opätovne vyhlásiť verejenú súťaž na vyhotovenie projektovej dokumentácie, ktorá bude trvať nevedno ako dlho a vôbec nieje jasné, kedy sa súťaž vôbec začne. Následne musí víťaz danú dokumentáciu spracovať a odovzdať, až potom môže prísť narad súťaž na dodávateľa stavby. Ani by som sa nečudoval, ak by sa rok 2016 zrazu zmenil na rok 2018. Alebo neskorší? R4, táto rýchlostná cesta môže značne pomôcť viacerým okresom. Kvalitná dopravná infraštruktúra je základnym kameňom pre zvýšenie atraktivity regiónu, okresu vo vzťahu k potenciálnym investorom. Investorom, ktorý dajú prácu desiatkám, stovkám nezamestnaným, v primárnom meradle a ďalším v tom sekundárnom, prostredníctvom dodávateľov. Je nutné si uvedomiť, že v prípade rýchlostných ciest R4, R9 sa jedná o vysokonávratnú investíciu. Aj východ dokáže byť hnacím motorom Slovenska, žiaľ, ešte na to nedostal príležitosť a nemal dostatočné možnosti.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?


Už ste čítali?